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Articles dans des revues à comités de lecture et chapitres de livres ou soumis
pour publication
- Ouellet, J.-F. (en révision), "Cultural influence on Optimal Mix of Industrial Marketing
Communication Channels", soumis à Canadian Journal of Marketing
Research.
- Ouellet, J.-F. (en révision), "Achat ou téléchargement de la musique chez les consommateurs:
Le rôle des réponses à l’artiste et à la musique", soumis à Canadian
Journal of Administrative Sciences.
- Ouellet, J.-F. (en révision), "Brand Innovativeness and Its Effects on Consumer Responses", soumis à
Journal of Product and Innovation Management.
- Ouellet, J.-F. (2007),
"Consumer Racism and its Effects on Domestic Cross-Ethnic Product Purchase: An
Empirical Test in the United States, Canada, and France", Journal of Marketing.
(forthcoming)
- Ouellet, J.-F. (2006), "The
consumer amity influence on foreign product purchase in the U.S.",
Asia-Pacific Advances in Consumer Research, Volume 7, Gary Gregory,
Teresa Davis, & Margaret Craig-Lees (eds).
- Ouellet, J.-F. et Dussart, C. (2005),
"P2P: La valorisation du contraire," Décisions Marketing, 37.
- Ouellet, J.-F. (2005),
“Consumer Racism and its effects on Attitudes,” Advances in Consumer Research,
Vol. XXXII, Geeta Menon and Akshay R. Rao (eds).
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Communications lors de colloques et
conférences avec comités de lecture
- Ouellet, J.-F. (2006), "Brand
Innovativeness: Measurement et Construct Validation", ASAC, Banff, 6-9 juin.
uellet, J.-F. (2006), "The
consumer amity influence on foreign product purchase in the U.S.",
Asia-Pacific Advances in Consumer Research, Volume 7, Gary Gregory, Teresa
Davis, & Margaret Craig-Lees (eds).
- Ouellet,
J.-F. et Drago, P. (2005), "Achat ou téléchargement de la musique chez
les consommateurs: Exploration du rôle des réponses à l’artiste et à la
musique", Proceedings of AIMAC 2005.
- Ouellet, J.-F. (2005),
“Consumer Racism and its effects on Attitudes,” Advances in Consumer Research
Conference, Portland, OR.
- Lacroix, C., Drago, P. et
Ouellet, J.-F. (2005), "Les facteurs clés de succès de l’exportation de
concepts télévisés : le cas de la série Un gars, une fille en France et au
Québec", Proceedings of AIMAC 2005.
- Ouellet, J.-F. (2004),
“Cultural Influence on Optimal Mix of Industrial Marketing Communication
Channels: A Cross-Cultural Conjoint Analysis,” 2004 AMA Educators Proceedings,
Kenneth L. Bernhardt, James S. Boles, and Pam Scholder Ellen, eds., Chicago
(IL): American Marketing Association, 92-98.
- Ouellet, J.-F. (2004),
“Consumer Attitudes Across Ethnic Groups: The Influence of Product Ethnic
Origin and Racism,” AMS Cultural Perspectives in Marketing 2004.
[abstract seul.]
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