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Jean-Francois Ouellet

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Articles dans des revues à comités de lecture et chapitres de livres ou soumis pour publication
 
  • Ouellet, J.-F. (en révision), "Cultural influence on Optimal Mix of Industrial Marketing Communication Channels", soumis à Canadian Journal of Marketing Research.
     
  • Ouellet, J.-F. (en révision), "Achat ou téléchargement de la musique chez les consommateurs: Le rôle des réponses à l’artiste et à la musique", soumis à Canadian Journal of Administrative Sciences.
     
  • Ouellet, J.-F. (en révision), "Brand Innovativeness and Its Effects on Consumer Responses", soumis à Journal of Product and Innovation Management.
     
  • Ouellet, J.-F. (2007), "Consumer Racism and its Effects on Domestic Cross-Ethnic Product Purchase: An Empirical Test in the United States, Canada, and France", Journal of Marketing. (forthcoming)
     
  • Ouellet, J.-F. (2006), "The consumer amity influence on foreign product purchase in the U.S.", Asia-Pacific Advances in Consumer Research, Volume 7, Gary Gregory, Teresa Davis, & Margaret Craig-Lees (eds).
     
  • Ouellet, J.-F. et Dussart, C. (2005), "P2P: La valorisation du contraire," Décisions Marketing, 37.
     
  • Ouellet, J.-F. (2005), “Consumer Racism and its effects on Attitudes,” Advances in Consumer Research, Vol. XXXII, Geeta Menon and Akshay R. Rao (eds).

 

Communications lors de colloques et conférences avec comités de lecture

  • Ouellet, J.-F. (2006), "Brand Innovativeness: Measurement et Construct Validation", ASAC, Banff, 6-9 juin.
    uellet, J.-F. (2006), "The consumer amity influence on foreign product purchase in the U.S.", Asia-Pacific Advances in Consumer Research, Volume 7, Gary Gregory, Teresa Davis, & Margaret Craig-Lees (eds).
  • Ouellet, J.-F. et Drago, P. (2005), "Achat ou téléchargement de la musique chez les consommateurs: Exploration du rôle des réponses à l’artiste et à la musique", Proceedings of AIMAC 2005.
  • Ouellet, J.-F. (2005), “Consumer Racism and its effects on Attitudes,” Advances in Consumer Research Conference, Portland, OR.
  • Lacroix, C., Drago, P. et Ouellet, J.-F. (2005), "Les facteurs clés de succès de l’exportation de concepts télévisés : le cas de la série Un gars, une fille en France et au Québec", Proceedings of AIMAC 2005.
  • Ouellet, J.-F. (2004), “Cultural Influence on Optimal Mix of Industrial Marketing Communication Channels: A Cross-Cultural Conjoint Analysis,” 2004 AMA Educators Proceedings, Kenneth L. Bernhardt, James S. Boles, and Pam Scholder Ellen, eds., Chicago (IL): American Marketing Association, 92-98.
  • Ouellet, J.-F. (2004), “Consumer Attitudes Across Ethnic Groups: The Influence of Product Ethnic Origin and Racism,” AMS Cultural Perspectives in Marketing 2004. [abstract seul.]

 

 

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