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Articles de revue avec comité de lecture
                                    
  1. Brunelle, Eric (2010). “Télétravail et leadership : Déterminants des pratiques efficaces de direction”, Management international, 14(1), 25-35.
  2. Brunelle, Eric (2010). “Media Richness Theory and the Intention to Use Online Stores”, International Journal of Customer Relationship Marketing and Management, 3(1), 27-42.
  3. Brunelle, Eric (2009). “The Moderating Role of Cognitive Fit on Consumer Channel Preference”, Journal of Electronic Commerce Research, 10(3), 178-195.
  4. Brunelle, Eric (2009). “Introducing Media Richness into an Integrated Model of Consumers’ Intentions to Use Online Stores in Their Purchase Process”, Journal of Internet Commerce, 8(3-4), 222-245.
  5. Brunelle, Eric (2009). “Do Virtual Enterprises Exist? A Proposed Analysis Model”, International Journal of e-Business Management, 3(2), 20-34.
  6. Brunelle, Eric (2009). “Explaining Consumer Behavior in a Multi-Channel Context: A Qualitative Exploratory Study”, Journal of e-Business, 9(1-2), 27-40.
  7. Brunelle, Eric (2009). “E-leadership : L’art de gérer les distances psychologiques”, Gestion, revue internationale de la gestion, 34(2), 10-20.
  8. Bernier, Carmen, Vital Roy et Eric Brunelle (2006). “Histoire d’ERP”, Revue internationale de cas en gestion. 4(1), 13 pages.
  9. Brunelle, Eric (2003). “Entreprises virtuelles ou virtualité dans les entreprises ?“, Gestion, revue internationale de la gestion, 18(2), 40-46.

Articles de conférence avec comité
  
  1. Brunelle, Eric (2009). “Explaining Consumers’ Information Search Behavior in a Multi- Channel Context: A Qualitative Exploratory Study”, Proceedings of the 9th Annual Conference of the International Academy of Electronic Business (IAEB 2009), pp. 107- 112.
  2. Brunelle, Eric et Josée Lapierre (2008). “Testing Media Richness Theory to Explain Consumer’s intention of buying online”, Proceedings of the 10th International Conference on Electronic Commerce, CD-Rom.
  3. Brunelle, Eric et Josée Lapierre (2007). “Examining the Relationship Between Individual Characterisctics, Product Characteristics, and Media Richness Fit on Consumer Channel Preference”, Proceeding of the 8th International Conference on Electronic Commerce and Web Technologies (LNCS 4655), pp. 56-67.
  4. Brunelle, Eric (2006). “Le concept d’interfaces organisationnelles : Une conception IHM appliquée au domaine de la gestion”, Actes de la 18e conférence francophone sur l’interaction homme-machine, CD-Rom.
  5. Brunelle, Eric et Jean-Marc ROBERT (2003). "Interface organisationnelle et gestion de la virtualité : concepts et cadre d'analyse",  Actes du 5e congrès international de génie industriel – division facteurs humains et organisation, CD-Rom. 
            ***ARTICLE HONORÉ POUR SON EXCELLENCE

  
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